Dávejte pozor, co píšete

Obsah e-mailů, které rozesíláte po firmě i mimo ni, může mít zásadní vliv na vaši další kariéru. Je třeba zachovat profesionalitu, protože nemůžete vědět, kam až se vaše zprávy dostanou. Článek shrnuje deset základních věcí, kterých byste se měli při rozesílání e-mailů vyvarovat:

- negativní poznámky týkající se manažerů,

- kritika výkonnosti (raději podávejte ústně),

- záležitosti okolo výplaty a bonusů,

- rasové nebo genderové narážky,

- detaily o nedokonalosti produktů,

- lži o konkurenci,

- pikantnosti z kanceláře,

- nedbalost při psaní,

- sarkastický humor,

- osobní záležitosti.

Snažte se e-mailem komunikovat jasně, aby byly vaše požadavky zřejmé. Zároveň však zůstávejte struční. Věnujte velkou pozornost předmětu svých zpráv, který rozhodne o tom, s jakou prioritou je bude příjemce číst. Pamatujte si, že e-mail je neosobní, a proto osobnější záležitosti řešte raději tváří v tvář nebo po telefonu. Vyvarujte se také unáhleným soudům, které máte v afektu chuť ihned odeslat.

Vždy, než odešlete e-mail, se ujistěte, že nenaruší vaše vztahy s příjemcem, týká se daného tématu a neuškodí vám, pokud jej někdo vytiskne a přinese na poradu.

-kk-
Zdroj: CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií
Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO.com