Zatímco společnosti Yahoo nebo Hewlett Packard stahují tisíce svých zaměstnanců z domácích kanceláří zpět do firmy, konkurenční Dell se rozhodl jít proti tomuto trendu. Informoval o tom server Business Insider, který také zveřejnil plán společenské odpovědnosti společnosti Dell do roku s 2020 s názvem 2020 Legacy of Good. V rámci tohoto plánu chce společnost dosáhnout stavu, kdy polovina z jejích 14 tisíc zaměstnanců bude pracovat z domova. V současnosti pracuje z domova kolem 20 % jejích zaměstnanců.
Business Insider píše, že v zájmu společnosti o podporu práce na dálku může hrát určitou roli „ohřívání vlastní polívčičky“, jelikož řada produktů Dell je určena právě k usnadnění práce na dálku. Na druhou stranu však označuje Dell za příklad firmy, která ukazuje dalším velkým firmám, že práce na dálku není hrozba, ale řešení, které je třeba podporovat.
Cíle společnosti Dell do roku 2020 v oblasti personalistiky zahrnují čtyři hlavní body:
-
Rozvoj lídrů, kteří umožní zaměstnancům, aby podávali ty nejlepší výkony.
-
Rozvoj kultury, v níž zaměstnanci budou vyzváni k riskování, budou se cítit přínosní a hrdí na svého zaměstnavatele.
-
Stát se místem, kde zaměstnanci budou moci dosahovat svých kariérních aspirací a bude je to bavit.
-
Dát zaměstnancům hlas, který bude mít vliv na další směřování leadershipu a rozvoje firmy.
Program flexibilního výkonu práce se jmenuje Connected Workplace a jeho cílem je umožnit zaměstnancům výběr způsobu práce, zvýšit jejich spokojenost, inovativnost a práci se zákazníky. Navíc pomáhá šetřit firemní peníze a chránit životní prostředí. V minulém roce firma díky práci na dálku ušetřila 14 milionů dolarů a zabránila znečištění atmosféry o 6,735 metrických tun CO2.
Celý plán společenské odpovědnosti firmy najdete na stránkách společnosti Dell zde.
-kk-