Silná značka ani velký plat zaměstnance neudrží

Angažovanost zaměstnance úzce souvisí s tím, jaký pocit má ze své práce. Záleží na tom, jak sec cítí být zapojen do fungování svého týmu a celé firmy, jak věří svým nadřízeným a celkovému vedení firmy. Čím horší tento pocit je, tím méně se zaměstnanec angažuje. Jeho produktivita postupně klesá a může dopadnout až na samé dno jeho možností. Pak se sebere a odejde.

Ilustrační snímek

Chcete, aby angažovanost vašich lidí byla co největší? Zkuste začít tím, že odhalíte mýty, které jsou často spojovány s angažovaností, a vyhnete se těmto chybám. Server TLNT doporučuje dát si pozor především na následující mylné představy.

1. Práce na dálku zvyšuje produktivitu

Tento mýtus souvisí se skutečností, že firmy neumějí efektivně řídit zaměstnance pracující na dálku. Velmi často dochází k tomu, že s těmito zaměstnanci nejsou sdíleny klíčové informace a nejsou jim poskytovány možnosti dalšího rozvoje. Jejich produktivita a angažovanost je tedy ve výsledku nižší než v případě kolegů v kanceláři.

2. Peníze zajistí loajalitu

Zvýšení mzdy ve skutečnosti udrží ve firmě jen málo zaměstnanců. A ani u nich není zaručeno, že když zůstanou, budou se více angažovat. Nejprve byste si měli zjistit, o jaké odměny mají vaši lidé skutečně zájem.

3. Zaměstnanci potřebují nezávislost

Čím více svobody svým lidem dáte, tím lepších výsledků se dočkáte. Opravdu tomu věříte? Rozhodně to nefunguje u každého. Někteří zaměstnanci budou větší volnost vítat, jiní se naopak mohou cítit izolovaní a ignorovaní.

4. Lidé pracují pro výplatu

To jistě ano, zároveň však ve své práci hledají smysl a přínos mnohem více než kdy v minulosti. Angažovanost stoupá spolu s tím, jak zaměstnanci vidí, že jejich práce něčemu pomáhá a prospívá celé organizaci.

5. Zaměstnanci by měli být rádi za svou práci

Mnohem více je bude motivovat, když před sebou uvidí možnosti dalšího rozvoje, růstu a postupu v kariéře. Když uvidí nezájem pomáhat jim s rozvojem, produktivita brzy začne klesat.

6. Silná značka udrží nejlepší zaměstnance

Zaměstnanci neopouštějí firmy, ale šéfy. Jestliže necítí respekt a uznání svého nadřízeného, dříve či později odejdou i z té nejlepší firmy.

-kk-

Zdroj: TLNT - americký blog pro odborníky z oblasti HR a talent managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje TLNT