Tento seznam přinesl server HR Morning.
Jít příkladem
Manažer nesmí kázat vodu a pít víno. Musí jít v tom, co chce po svých podřízených, příkladem, protože jinak ho členové jeho týmu prokouknou a jeho požadavky a očekávání naplňovat nebudou.
Řešit konflikty
Řešení konfliktů patří k základním povinnostem jakéhokoliv manažera. A konflikty přijdou, dříve nebo později. Ne všechny konflikty jsou ale viditelné na povrchu a mnohé jsou skryté. Dobrý manažer musí umět řešit i ty konflikty, které se latentně odehrávají pod povrchem, i ty, které mají teprve potenciál nastat.
Efektivně komunikovat
Nastavení dobré a efektivní komunikace je snad nejdůležitější HR vlastností jakéhokoliv vedoucího. Je nutné, aby vedoucí efektivně komunikoval se svými podřízenými, podporoval komunikaci i uvnitř týmu a celkově se uměl při komunikaci přizpůsobovat specifikám druhého člověka.
Motivovat ostatní
Dlouhodobá motivace členů týmu, udržení jejich pracovní morálky a nabídnutí reálné a nosné vize. To jsou poměrně složité úkoly, před kterými každý manažer stojí, a na které nesmí zapomínat.
Umět poradit i po odborné stránce
Mezi hard skills, které by každý manažer měl mít, je odbornost v dané oblasti, která mu umožňuje poradit svým podřízeným s konkrétními úkony, které před nimi stojí.
-mm-