Pět HR dovedností, které jsou povinností pro každého manažera

Snažíte se školit člověka, který se nově stal manažerem? Snažíte se ujistit, že má všechny predispozice k tomu, aby se stal vedoucím týmu lidí? Je nutné mu z vaší pozice předat potřebnou průpravu, co se týče soft skills potřebných k tomu vést ostatní. Zde je pět personálních dovedností, které musí ovládat každý manažer, který chce vést ostatní pracovníky.

Ilustrační snímek

Tento seznam přinesl server HR Morning.

Jít příkladem

Manažer nesmí kázat vodu a pít víno. Musí jít v tom, co chce po svých podřízených, příkladem, protože jinak ho členové jeho týmu prokouknou a jeho požadavky a očekávání naplňovat nebudou.

Řešit konflikty

Řešení konfliktů patří k základním povinnostem jakéhokoliv manažera. A konflikty přijdou, dříve nebo později. Ne všechny konflikty jsou ale viditelné na povrchu a mnohé jsou skryté. Dobrý manažer musí umět řešit i ty konflikty, které se latentně odehrávají pod povrchem, i ty, které mají teprve potenciál nastat.

Efektivně komunikovat

Nastavení dobré a efektivní komunikace je snad nejdůležitější HR vlastností jakéhokoliv vedoucího. Je nutné, aby vedoucí efektivně komunikoval se svými podřízenými, podporoval komunikaci i uvnitř týmu a celkově se uměl při komunikaci přizpůsobovat specifikám druhého člověka.

Motivovat ostatní

Dlouhodobá motivace členů týmu, udržení jejich pracovní morálky a nabídnutí reálné a nosné vize. To jsou poměrně složité úkoly, před kterými každý manažer stojí, a na které nesmí zapomínat.

Umět poradit i po odborné stránce

Mezi hard skills, které by každý manažer měl mít, je odbornost v dané oblasti, která mu umožňuje poradit svým podřízeným s konkrétními úkony, které před nimi stojí.

 

-mm-

Zdroj: HR Morning - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Morning