Čtyři strategie, jak mezi zaměstnanci najít a vychovat budoucí manažery

Nalezení a rozvoj budoucích manažerů v organizaci není vždy snadné – ale je to úkol, který určitě stojí za námahu a firmě se mnohonásobně vrátí. S narůstajícím nedostatkem talentů a konkurencí na pracovním trhu by totiž firmy měly efektivněji využívat potenciál, který se skrývá v řadách jejich stávajících zaměstnanců. Zde jsou čtyři klíčové strategie, jak objevit a podpořit budoucí lídry přímo mezi vašimi zaměstnanci.

Ilustrační snímek

Identifikujte potenciál včas pomocí dat a moderních technologií

Prvním krokem je využití technologií při hledání vhodných kandidátů. Jak uvádí HR Morning, využití dat a analytických nástrojů může výrazně zefektivnit identifikaci zaměstnanců s manažerským potenciálem. Analýzy výkonu, zpětné vazby od kolegů a hodnocení schopností mohou pomoci odhalit, kteří zaměstnanci mají potenciál stát se budoucími lídry. Často jde o ty, kteří nejen plní své úkoly, ale také přinášejí nové nápady a prokazují iniciativu.

Umožněte transparentní kariérní růst

Budoucí manažeři chtějí vědět, kam se mohou v kariéře posunout. Vytvořením jasné a transparentní kariérní cesty ukážete zaměstnancům, že jejich růst je pro vás prioritou. Interní mobilita a nástroje, které zaměstnancům umožní prozkoumat své možnosti růstu, posílí jejich motivaci a sníží riziko odchodu. Když zaměstnanci vidí, že jejich práce směřuje k vyšším cílům, stávají se loajálnějšími a angažovanějšími.

Vytvořte programy pro rozvoj dovedností

Vzdělávání a rozvoj jsou klíčovými pilíři pro budování manažerských dovedností. Organizace by měly investovat do školení v oblasti vedení týmů, efektivního rozhodování, projektového řízení a strategického plánování. Investuje čas a energii do personalizovaných vzdělávacích programů a uvidíte, že se vám tato investice mnohonásobně vrátí. Právě i v podobě nových, aspirujících manažerů.

Podporujte kulturu zpětné vazby a koučinku

Zpětná vazba a koučink jsou nezbytnými součástmi růstu každého budoucího lídra. Ujistěte se, že manažeři pravidelně svým podřízeným poskytují konstruktivní zpětnou vazbu a zároveň podporují zaměstnance v jejich rozvoji. Nejde jen o jednosměrnou komunikaci – naslouchání a poskytování příležitostí k sebereflexi jsou stejně důležité. Tento přístup pomáhá zaměstnancům vidět, kde mají prostor pro zlepšení, a rozvíjí jejich schopnost zvládat výzvy.

 

-mm- 

Zdroj: HR Morning - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Morning