Generace Y začíná výrazně ovlivňovat pracoviště. Přední britský poskytovatel kariérních služeb pro vysokoškoláky Experience, Inc. proto formuloval pět základních trendů v řízení této nejmladší generace zaměstnanců.
- Podpora sociálních sítí. Přístup k on-line sociálním sítím a podpora ze strany zaměstnavatele v jejich používání vytváří důvěru mezi mladými zaměstnanci a jejich manažery. Má přímý vliv na produktivitu jejich práce.
- Prosazování Webu 2.0. Poskytování okamžitého přístupu k informacím ve více formátech Webu 2.0. (wiki, blog, podcast apod.) je stěžejní pro produktivní a funkční pracovní prostředí.
- Rychlá zpětná vazba. Zaměstnanci z řad Generace Y pozitivně reagují na průběžnou a rychlou zpětnou vazbu. Vyhovuje jim více než tradiční roční nebo i čtvrtletní hodnocení výkonnosti.
- Budování loajality. Manažeři, kteří pomáhají svým zaměstnancům proplouvat jejich povinnostmi a problémy při vstupu do zaměstnání, vytvářejí u Generace Y loajalitu a smysl pro závazek.
- Uznání vývoje pracovních požadavků. Vzhledem k rychlému vývoji nových technologií dnes zaměstnání, která budou tito zaměstnanci vykonávat za pět let, ještě neexistují. Je proto třeba zavést nové způsoby školení a vzdělávání této generace.
-kk-