Nechte emoce stranou
Poslední věcí, kterou konflikt potřebuje, jsou další emoce. HR Zone varuje před tím, abyste do řešení problému jakkoliv zatahovali emoce. Celou věc je potřeba řešit objektivně, klidně a profesionálně.
Nenechte problém zajít příliš daleko
Jako u většiny problémů i zde platí, že čím dříve se problém detekuje a řeší, tím jednodušší a rychlejší je jeho řešení. Pokud budete problém dlouhodobě ignorovat a necháte jej eskalovat, ukazujete tím navíc ostatním pracovníkům, že takovéto problémy nehodláte řešit, což může ústit v další problémy.
Nesuďte
Stát se soudcem, který rozsoudí jednotlivé účastníky této kancelářské bitvy, vám přísluší pouze v případě, že jeden pracovník druhého vyloženě šikanuje. Jestliže se jedná o standardní neshodu, nechte účastníky, ať si věc vyřeší sami.
Sedněte si se zaměstnanci
Sedněte si jednotlivě s účastníky neshody a vysvětlete jim, že vám nepřísluší hodnotit, kdo má a nemá pravdu, ale že je potřeba, aby se neshoda vyřešila, protože působí toxicky na celé pracovní prostředí. Připomeňte zaměstnancům, že mají být profesionály, a že si musí problém sami vyřešit.
Proveďte potřebná opatření¨
Učiňte opatření, která eskalaci problému dále zabrání. Například nechte každého pracovníka pracovat na jiném projektu nebo je varujte, že jim budou sebrány odměny, pokud se bude věc příště opakovat.
-mm-