Firma, která chce přilákat ty nejlepší talenty, potřebuje silnou značku zaměstnavatele. Jak se ale vůbec taková značka vytváří a jak ji posílit? Chcete-li vylepšit svou zaměstnavatelskou značku, musíte nejprve vědět, v čem jsou její nedostatky. Zjistit to vám pomůže audit zaměstnavatelské značky. Server Recruiter.com doporučuje zaměřit se na následující oblasti hodnocení.
1. Firemní webové stránky
Zamyslete se nad tím, co o vás vaše stránky vlastně říkají případným uchazečům o práci. Působí váš tým přátelsky a vaše pracovní prostředí příjemně? Snažte se o maximální autentičnost a zjistěte, jak snadné je pro zájemce o práci u vás najít sekci s nabídkou pracovních míst.
2. Vaše firma v médiích
Prověřte, zda se o vaší firmě mluví i v jiných médiích stejně jako na vašich webových stránkách. Začít můžete vyhledáváním zmínek o vaší firmě na internetu a v tisku.
3. Inzeráty s nabídkou práce
Nejsou vaše nabídky příliš obecné a nudné? Vyhodnoťte, do jaké míry konkrétně popisují nejen požadavky na hledané pracovníky, ale i výhody vaší firemní kultury. Dále se zaměřte na to, jak snadné je pro zájemce, kteří si přečtou inzerát, kontaktovat vaše náboráře s případnými dotazy.
4. Zkušenosti uchazečů
Opravdu víte, jak je pro uchazeče příjemné projít vaším náborovým procesem? Pokud si nedají tu práci a nereferují o svých negativních zkušenostech s vámi na nějakém hodně viditelném místě, často si jejich frustraci ani neuvědomíte. Zkuste zavést pravidelné kontroly, kdy vaši stávající pracovníci budou sami procházet stejným procesem jako uchazeči.
-kk-