Jak podpořit loajalitu v call centru

Ilustrační snímek

Call centra mají pověst pracovišť, která si nedokáží dlouhodobě udržet své nejlepší lidi. Britský časopis Call Centre Helper se proto zaměřil na možnosti, jak budovat loajalitu mezi zaměstnanci call center a snížit jejich fluktuaci.

Udržujte vysokou motivaci

Osvědčenou motivační metodou jsou například pravidelné kurzy, v nichž si operátoři mohou osvěžit své znalosti a dovednosti. Důležité je, aby udrželi tempo se změnami a měli prostor pro sdílení svých zkušeností. Stejně důležitá je i méně formální každodenní motivace. I malé věci typu zaměstnance měsíce mohou udělat hodně. Hledejte, co zabere u vás. Vzdělávací a motivační balíčky by měly být vždy připraveny na míru jednotlivým operátorům, jejich silným a slabým stránkám. Stejné balíčky pro všechny nefungují.

Vzdělávejte v moderních technologiích i osobních zájmech

Dnešní operátoři call center musejí ovládat moderní komunikační platformy, jako jsou živá online fóra nebo sociální sítě. Zaměstnavatelé by je v tom měli dostatečně podpořit. Vedle toho by si měli všímat i toho, jakým směrem chtějí jednotliví operátoři směřovat svůj osobní rozvoj a podpořit je například ve studiu jazyků nebo získání nových odborných kvalifikací.

Zajistěte správné technologie

Správné technologie zvyšují vaši důvěryhodnost nejen u zákazníků, ale i u zaměstnanců, kteří s nimi pracují. Operátoři potřebují snadný přístup k informacím o produktech a zákaznících. Potřebují také vidět a cítit, že centrum dokáže zvládat všechny hovory zákazníků a zákazníci s ním mají dobrou zkušenost.

Zapojte neformální řízení a kariérní možnosti

Snažte se uvolnit systém řízení tak, aby byl méně formální. Budujte atmosféru přátelství a otevřené komunikace. Vsaďte na příjemné a pozitivní pracovní prostředí, které dokáže vyjádřit podporu a porozumění a také nabídnout možnosti rozvoje kariéry.

-kk-

Zdroj: Call Centre Helper - britský online týdeník věnovaný call centrům
Zobrazit přehled článků ze zdroje Call Centre Helper