V souvislosti s nejmladší generací zaměstnanců, tzv. Generací Y nebo též Millennials, si zaměstnavatelé často stěžují, že tito pracovníci sice mají kvalitní vzdělání a technické dovednosti, chybí jim však pracovní etika. Pokud je to i váš pocit, přečtěte si několik strategických tipů pro posílení etického chování nastupující generace pracovníků. Publikoval je server hr.blr.com.
Přezkoumejte klíčové hodnoty, které vyžadujete od zaměstnanců
Sestavte seznam a popis maximálně deseti firemních hodnot. Začněte u neoddiskutovatelných hodnot, jako je pocitovost, spolehlivost, respekt či profesionalita.
Přezkoumejte náborový proces ve vztahu k firemním hodnotám
Sledujte vaše hodnoty v pracovní minulosti uchazečů.
Přezkoumejte proces firemního vzdělávání ve vztahu k firemním hodnotám
Pouze zmínit hodnoty nestačí. Je třeba zakomponovat je do programů vzdělávání na každodenní bázi.
Aktivně zapojujte firemní hodnoty do firemní kultury
Začínejte například porady tím, že dáte účastníkům prostor popsat, jak v poslední době jednali v souladu s firemními hodnotami při své každodenní práci, při setkání se zákazníky apod.
Oslavujte pracovní etiku
Mluvte o příkladech etického chování, odměňujte a veřejně chvalte konkrétní případy.
-kk-