Jak mít se svojí prezentací co největší úspěch? Pět tipů, které nezklamou

I personalisté musejí často něco prezentovat. Buď musí prezentovat managementu firmy statistiky ohledně pracovníků nebo třeba výsledky vzdělávacího programu. Nebo musí nastoupivším nováčkům prezentovat informace o firmě. Případně třeba musí mít výstup na konferenci pro kandidáty nebo absolventy a musí prezentovat svoji firmu a propagovat její značku zaměstnavatele. Ať už je cílem vaší prezentace cokoliv, určitě chcete, aby měla u publika úspěch. Jak na to? Poradíme vám pět triků, které nikdy nezklamou.

Ilustrační snímek

Na začátku uveďte něco o vás

Jak uvádí HR Magazine, lidé rádi vědí, kdo k nim mluví. Pokud k nim mluví neznámý člověk, je zde mnohem menší šance, že budou prezentaci věnovat plnou pozornost. Proto byste měli na prvním snímku říci, kdo jste. Buďte velmi struční.

Nebojte se důležité body několikrát zopakovat

Hlavní myšlenku vaší prezentace byste měli zmínit v rámci vaší prezentace několikrát. Nepředpokládejte, že všichni posluchači věnují 100% pozornosti během celého vašeho projevu. Neopakujte ovšem tytéž věty a formulace, ale použijte jiné výrazy.

Pamatujte, že Power Point není jediný program na prezentování

I když to mnohé nenapadne, Power Point není jediným programem, ve kterém se dají dělat prezentace. Na internetu existují online prezentační programy, které vašemu proslovu dodají určitý šmrnc.

Zaujměte publikum neotřelými výrazy

Mnozí lidé si svůj projev připravují tak důkladně a zkouší ho do takové míry, že ve výsledku zní jako robot. Nebojte se do vašeho verbálního projevu nechat promítnout váš jedinečný styl mluvy, buďte sami sebou a nesnažte se působit příliš uhlazeně.

Upravte prezentaci potřebám daného publika

Zvažte, ke komu mluvíte. Jaké jsou znalosti, zájmy, potřeby a komunikační styl dotyčných diváků? Všem těmto specifikům upravte styl i celkové vyznění vaší prezentace a zajistíte si tak úspěch.

 

-mm-

Zdroj: HR Magazine - britský magazín pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Magazine