Deset jednoduchých způsobů, jak si vytvořit zákazníky, kteří budou pět chválu na vás jako HR profesionála... Tak zní název článku zkušeného personalisty, bývalého personálního ředitele společnosti PepsiCo a autora odborných knih z oblasti HR Alana Collinse na portálu successinhr.com.
Co byste tedy měli vědět? Především to, že každý zákazník je jiný a klíčem k úspěchu je zajistit mu to, co opravdu potřebuje a ve chvíli, kdy to potřebuje.
-
Když zákazník po vás chce určitý postup krok po kroku, dejte mu jej.
-
Když zákazník chce, abyste mu naslouchali, vyslechněte jej a nabídněte možnosti řešení situace.
-
Když zákazník chce, abyste se za ním zastavili a podívali se, jak pokračuje, dělejte to pravidelně.
-
Když zákazník potřebuje podporu a potvrzení, že dělá určitou věc správně, potvrďte mu to.
-
Když zákazník chce více prostoru pro svou práci, dejte mu jej.
-
Když zákazník chce, abyste byli na příjmu 24 hodin denně po 7 dní v týdnu, aby se vám případně mohl ozvat, dovolte mu to. Většinou volat nebude.
-
Když zákazník chce, abyste jej seznámili se správnými lidmi, učiňte to.
-
Když zákazník chce, abyste zvyšovali své nároky a nabízeli mu nové výzvy, zvyšte mu laťku.
-
Když zákazník chce být překvapován, překvapte je něčím příjemným, co neočekával.
-
Když se zákazník nechce řídit vašimi radami, neberte si to osobně. Přijměte to jako realitu a soustřeďte se na někoho jiného.
-kk-