Znalost řízení projektů není důležitá jen pro IT a další technické odborníky. Prospět může všem, kteří se ve firmách podílejí na projektech, včetně personalistů. Personalisté jsou dokonce ideálními projektovými manažery, protože umějí řídit lidi. Samotná povaha jejich práce pak řízení projektů vyžaduje.
Projekt je jednoduše řečeno určité časově omezené úsilí, jehož cílem je vytvořit jedinečný produkt nebo službu. Podíváme-li se na typické činnosti v HR, tuto definici splňuje řada z nich. Může to být implementace nového informačního systému pro podporu řízení lidských zdrojů, zajišťování pracovníků pro nový závod, aktualizace příručky pro zaměstnance či řízení významných organizačních změn.
Podle serveru hrreporter.com sem patří i sestavování plánů odměn na konci roku, provádění zaměstnaneckých průzkumů či spouštění různých benefitních programů. Dále existují projekty, na nichž personalisté běžně spolupracují s kolegy z jiných oddělení.
Všichni projektoví manažeři mají stejný úkol – dokončit svůj projekt včas, v naplánovaném rozsahu a v rámci předem určeného rozpočtu. To v sobě nese jednak schopnost plánovat a jednak řídit lidi, pro což mají HR profesionálové dobré předpoklady. Rozumět projektům potřebují, i když sami zrovna na žádném projektu nepracují, neboť na projektech pracují jejich klienti – zaměstnanci.
Cítíte se jako projektoví manažeři? Máte za sebou formální školení?
-kk-