Otcovskou dovolenou už v ČR využilo 12 % mužů
Z nedávného průzkumu vyplynulo, že otcovskou dovolenou využilo nebo po narození dítěte plánuje využít 45 % českých mužů ve věku 20 až 50 let. Ti tatínkové, kteří již otcovskou dovolenou absolvovali, spatřovali pozitivum především v možnosti vypomoci své partnerce v prvních náročných měsících, kdy se rodina s novým přírůstkem pomalu sžívá a navyká si na nový režim (52 %), ale jako pozitivní vnímali i možnost trávit více společného času s dítětem (34 %) a vybudovat si s ním pevnější vztah (27 %).
Zajímavé také je, že pro zhruba 20 % dotazovaných mužů by při výběru nového zaměstnání bylo důležitým faktorem to, zda potenciální zaměstnavatel nabízí možnost prodloužené otcovské dovolené. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.
Od počátku zavedení benefitu v podobě delší otcovské ho využilo 8 novopečených otců z české pobočky Procter & Gamble.
„K zavedení tohoto benefitu nás vedlo nejen přání poskytnout tatínkům více času na sblížení se svým miminkem, ale i výsledky vědeckých průzkumů, které jasně ukázaly, že více stráveného času rodiče s dítětem má velký vliv na rozvoj dítěte a na jeho fyzické i psychické zdraví. Jedná se tedy o benefit, ze kterého prosperují nejen rodiny našich zaměstnanců, ale ve výsledku vlastně i celá společnost,“ vysvětluje HR manažerka společnosti Procter & Gamble Zsuzsanna Olajos.
Jak benefit funguje?
Období placené dovolené může být až 8 týdnů, přičemž zahrnuje i státem garantovanou 2týdenní dovolenou. Na základě interní politiky Share The Care může zaměstnanec otcovskou dovolenou vyčerpat až do doby, než jeho dítě dosáhne 24 měsíců. Tato politika zahrnuje všechny případy, ve kterých se zaměstnanec, který pracoval alespoň 12 měsíců pro P&G, stal otcem narozením dítěte, adopcí nebo jiným způsobem, ve kterém je muž legálně uznán v otcovském vztahu k dítěti. P&G umožňuje tuto otcovskou dovolenou rozdělit na dvě části tak, aby tatínkové v řadách zaměstnanců P&G nepropásli žádný důležitý okamžik v životě svých dětí.