Sociální sítě stále častěji pomáhají pracovníkům HR v náboru či při řízení talentů. Stejně dobře však mohou sloužit i k interním účelům – rozvoji firemní kultury a interní komunikace. Podle serveru Social Media Today jsou interní sociální sítě výhodným řešením především pro tyto oblasti:
1. Komunikace mezi jednotlivými odděleními a úrovněmi organizace
Interní sociální síť umožní kontakt mezi zaměstnanci, kteří by spolu normálně nespolupracovali. Zapojí také do komunikace všechny zaměstnance bez pohledu na jejich postavení v organizaci, což rozšíří obzory nejvyšším i nejnižším patrům.
2. Nepřetržitý brainstorming
Interní sociální síť dá zaměstnancům možnost brainstormingu, aniž by si předem museli plánovat, kdy a kde se bude konat. Sami si mohou vybrat, zda jim pro to, abych přicházeli s kreativními myšlenkami lépe vyhovuje ráno nebo večer.
3. Příležitost pro ostýchavé
Někteří lidé se zkrátka ostýchají otevřeně mluvit tváří v tvář svým nadřízeným nebo lidem, které příliš neznají. Sociální síť pro ně může být bezpečnější. Vedle publikování svých vlastních nápadů zde navíc mohou komentovat návrhy ostatních, což by se na klasické poradě nestalo.
4. Crowdsourcing
Tradičních porad a brainstormingů se mohou zúčastňovat jen omezené skupiny zaměstnanců. Díky sociální síti se však může zapojit každý a firma tak získá více zajímavých nápadů a podnětů s poměrně nízkými náklady. Stačí vyhlásit výzvu, že chcete vyřešit určitý problém.
Praktické tipy, jak prosadit interní sociální síť ve vaší společnosti, si můžete přečíst v tomto článku: Jak získat nejvyšší vedení pro myšlenku firemní sociální sítě
-kk-