Interní komunikace - drby a odkládání

Každý zaměstnanec by měl vědět, co se děje v jeho firmě, jak si jeho zaměstnavatel stojí. V řadě případů se to však zaměstnanci nedozvídají od svých manažerů, ale zvenku. Podle nedávné studie společnosti Information Systems Research, jíž se zúčastnilo 16 000 zaměstnanců ze stovky amerických firem, získávají zaměstnanci více informací o změnách u svých zaměstnavatelů při neformálních hovorech s kolegy u automatů na vodu než od nadřízených.

Celých 63 procent dotázaných uvedlo, že první, co slyší o důležitých aktivitách svých zaměstnavatelů jsou fámy. Komunikace s podřízenými má proto značné nedostatky. „Dobří lídři musejí být dobří komunikátoři a američtí manažeři se toho mají ještě co hodně učit,“ říká ředitel Information Systems Research Adam Zuckerman.

S interní komunikací souvisí i další problém – odkládání. Je to zloděj času a může poškodit kariéry jednotlivých zaměstnanců i výsledky celých firem. Diane C. Decker z konzultantské společnosti Quality Transitions popisuje, jak zvládat práci, do které se vám nechce. První možností je delegovat ji někomu jinému, kdo ji udělá lépe. Pokud to nebude možné, dělejte takovou práci tehdy, kdy byste stejně nebyli příliš produktivní – např. před nebo po obědě, na konci pracovního dne.

-kk-

Zdroj: Chicago Tribune - webové stránky amerického deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chicago Tribune