Co nedělat
- Nezanedbejte vysvětlení situace. Podle serveru HR Zone jsou často manažeři a personalisté natolik zabráni do vymýšlení a implementace řešení, že zapomínají, že ostatní o daném problému nemusí nic vědět. Prvním krokem tedy je velmi polopaticky zaměstnancům vysvětlit nutnost a benefity uváděné změny.
- Nebojte se změnu uvést zábavně. Pokud akorát zaměstnancům pošlete novou směrnici v pdf a tím pro vás informování pracovníků končí, nemůžete se divit, že reakce bude negativní. Prezentujte změnu názorně, netradičně a zábavně.
- Nedělejte kompromisy. U každé změny se vždy najdou skeptici. Manažeři jim poté často ustoupí a ze změny se stane paskvil na půl cesty k původnímu záměru. Pokud již změnu uvádíte, měli byste ji mít dobře rozmyšlenou, měli byste být připraveni si ji i obhájit a nedělat nesmyslné kompromisy kvůli některým skeptikům.
Co dělat
- Vezměte v úvahu firemní kulturu. Aby měla změna pozitivní dopad na celou firmu a aby byla i dobře přijata zaměstnanci, měla by být v souladu s vámi nastavenou firemní kulturou a měla by směřovat k dosažení dlouhodobých strategických cílů vaší společnosti.
- Buďte o řešení skutečně sami přesvědčeni. Pokud vás do uvedení změny nutí vaši nadřízení nebo jiné okolnosti, které nejste schopni ovlivnit, na vaší prezentaci ostatním zaměstnancům to bude poznat. Aby byla změna pozitivně přijata, vy sami s ní musíte souhlasit a být osobně přesvědčeni, že se jedná o krok správným směrem.
- Buďte připraveni změnu hájit. S každou změnou přichází pochybnosti, stížnosti a otázky, jestli je potřeba. Buďte připraveni si změnu vždy obhájit, a to nejen při její počáteční implementaci, ale i kdykoliv v rámci situací, které nastanou v budoucnu.
-mm-