Ve slábnoucí ekonomice roste nervozita lidí v souvislosti s jejich prací a budoucností. Zaměstnavatelé by proto v těchto obdobích měli správně komunikovat se zaměstnanci. Nejhorší je mlčet.
- Komunikujte včas a často. Jednejte co nejdříve a komunikujte se zaměstnanci, i když neznáte všechny odpovědi.
- Zviditelněte své vůdce a dejte zaměstnancům možnost reagovat. Vůdcové by právě nyní měli ukázat svou schopnost vést. Je to příležitost pro vybudování důvěry prostřednictvím časté a autentické komunikace a otestovat například sociální média.
- Komunikujte osobně. Nejefektivnější způsob komunikace v obtížných časech je osobní komunikace mezi čtyřma očima. Zajistěte, aby vaši manažeři osobně mluvili se zaměstnanci o vaší situaci.
- Koordinujte krizovou komunikaci s existujícími komunikačními snahami. Vždy mějte na mysli konečný cíl vaší celofiremní komunikace. Každá komunikace se zaměstnanci by měla vycházet z celkové strategie firmy.
- Připravte se. Na komunikaci v obtížné ekonomické situaci se lze hypoteticky připravit. Plánovaná komunikace je nejen efektivnější, ale také šetří čas a energii.
-kk-