Existují ředitelé firem, kteří se domnívají, že byznys je jen záležitostí financí a lidský prvek fungování firmy je pro ně nepříjemností. Jsou také ředitelé, kteří si velice váží lidí a dokazují to každým svým krokem. Většina ředitelů se pak pohybuje mezi těmito dvěma extrémy. I když si však současná doba žádá větší soustředění na finance, lidské zdroje by měly stále pracovat na získání většího vlivu u nejvyššího vedení.
Pokud si váš ředitel váží lidí, ale nedokáže to dát najevo, je vaším úkolem pomoci změnit jeho chování. Upozorňujte na to, že se zaměstnancům nedostává dostatečné pozornosti na nejvyšších místech. Diskutujte s vedením o tom, kde si myslí, že by měly lidské zdroje být v rámci firemní agendy a kde skutečně jsou. Nejlepší způsob je ukázat jasnou spojitost mezi lidmi a dalšími otázkami s vysokou prioritou pro vedení.
Tvrdším oříškem je snaha o změnu chování ředitele, který skutečně nemá rád HR. V takovém případě proti vám hraje skutečnost, že lidské přesvědčení se obtížně mění. Vaší výhodou a silnou zbraní je však realita - to, že lidé jsou opravdu důležití. Jak tedy přesvědčit? Můžete využít tři taktiky: ovlivňování, dokazování a fakta. Fakta jsou záměrně až na třetím místě, jelikož nejsou tím, co samo přivede druhé na vaši stranu. Dokáží však vaši dohodu zpečetit.
Nejefektivnější cestou ke změně postoje druhých je tedy ovlivňování. Snažte se pro svou věc získat lidi, o kterých víte, že jim váš ředitel naslouchá. Hledejte vlivné spojence. Dokazováním je pak myšleno to, že manažeři mají tendenci soudit na základě specifických situací, které vidí a slyší. Ztratí-li tedy ředitel klíčového hráče a vy dokážete, že k tomu došlo v důsledku nedostatečného investování do HR, upoutáte jeho pozornost.
-kk-