Přestože prací z domova získáváte řadu výhod, čeká vás i několik nepříjemností. Můžete namítnout, že komunikovat dnes lze mnoha způsoby, přesto se jedná o pouhé náhražky fyzického kontaktu a většina pracujících z domova časem uzná, že jim chybí důležité pracovní interakce, jako jsou:
- pravidelná komunikace,
- neformální komunikace – hovory u kávy či oběda, atp.,
- neverbální komunikace - každý mluvčí poskytuje celou řadu jemných neverbálních podnětů, jako je řeč těla, výraz či nálada, které přes kabel nelze přenést.
Článek doporučuje pro vylepšení situace následující:
- Vyhotovujte týdenní a měsíční psané zprávy. Každý zaměstnanec a zvlášť ten, který pracuje mimo firmu, se musí umět prodat a dávat vědět o svých úspěších a práci.
- Mějte svého informátora. Je dobré najít ve firmě svého neformálního osobního kouče a poradce.
- Občas se ukažte. Bez ohledu na to, jak daleko jste od sídla firmy, domluvte si čas od času osobní kontakt s kolegy a nadřízenými. Počítá se i setkání off-site.
- Pozor na to, jak prezentujete své domácí aktivity. Vyhýbejte se řečem, které by mohly u kolegů, kteří musejí do firmy dojíždět, vzbudit závist a pocit, že máte doma „nohy na stole“. Obecně platí, že čím menší počet pracujících z domova je ve firmě, tím je větší pravděpodobnost, že narazíte na odpor.
-av-