Znalost HR nestačí

Ilustrační snímek

HR profesionál musí umět řídit vztahy se zaměstnanci a další rozvoj zaměstnanců. Musí také znát pracovněprávní předpisy a umět najít rovnováhu mezi ochranou potřeb zaměstnanců a organizací. Navíc by měl rozumět obchodní strategii firmy, aby ji prostřednictvím své práce dokázal plnit. Pokud jste se rozhodli pro kariéru v lidských zdrojích, rozhodně vám nemůže uškodit, když si společně připomeneme, co je předpokladem úspěchu v oboru HR. Podle serveru Recruiter.com jsou to následující schopnosti.

1. Řízení vztahů mezi zaměstnavateli a zaměstnanci

Personalista musí disponovat dostatečnou mírou emoční inteligence, aby dokázal chápat potřeby zaměstnanců a zároveň jim pomáhal pochopit jejich cíle v kontextu cílů celé firmy.

2. Organizační dovednosti a time management

Personalista musí být dobrý organizátor už jen proto, že musí zajistit dodržování pracovněprávních předpisů. Navíc má spoustu různorodých úkolů, které se musí naučit plnit včas a přesně.

3. Komunikační a interpersonální dovednosti

Mluvená i písemná komunikace. Empatie, ale i asertivita. To jsou další předpoklady pro úspěšný rozvoj zaměstnanců či řešení jejich problémů a také jednání s nejvyššími představiteli firmy.

4. Moderní technologie

Technologie se rychle vyvíjejí a personalista nemůže zůstat pozadu. Doba, kdy se životopisy posílaly v obálkách a třídily ručně, je již za námi. Personalista by měl ovládat nejen systémy ATS, ale také sociální sítě a vedle počítačů i mobilní zařízení.

5. Pochopení předpokladů úspěchu firmy

Pouhá znalost HR nestačí. Personalista musí rozumět i tomu, jak funguje obor, v němž firma podniká. Měl by také znát její obchodní strategii a sám se dále vzdělávat v oboru obchodu a financí.

Jaké další schopnosti jsou podle vás předpokladem úspěšného výkonu práce personalisty? V čem myslíte, že by se čeští HR profesionálové měli zlepšit?

-kk-

Zdroj: Recruiter.com - americký server pro náboráře a uchazeče o zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Recruiter.com