Poskytovatelé vzdělávání nemají nebo nesbírají data, která prezentovala dopad a efektivitu programů
Vzdělávání bez využití v praxi nebude mít žádný dopad. Mnoho odborníků na oblast L&D bohužel na této úrovni ani neměří předchozí a následný stav, a tedy nejsou schopni nijak doložit změnu a odpovídající dopad na podnikání. Nepovažujte online trénink za jednorázovou záležitost. Měřte úroveň znalostí či schopností před i po programu a sledujte dopady do praxe na základě předem stanovených kritérií.
Mnoho vedoucích pracovníků považuje učení za náklad, nikoli za investici
Jakmile manažeři považují rozvoj za náklad, stává se, že zejména v nejistých dobách tento náklad škrtají z nezbytných položek. Chyba! Rozpočet na učení lze snížit, snížit, pozastavit, minimalizovat nebo kontrolovat. Vidí-li vedoucí pracovníci učení jako investici, mohou ho během útlumu chránit, podporovat a dokonce vylepšovat. Výzvou pro specialisty rozvoje je ukázat vedoucím pracovníkům, že učení přináší pozitivní návratnost investic. Nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je měřit ROI z programu po ekonomickém vzoru. Tímto způsobem odstraníte pochybnosti, že učení je investice.
Využijte řetězec tvorby hodnot pro váš online vzdělávací program
Je důležité pochopit, jak je prostřednictvím online vzdělávání dosahováno úspěchu. Jak dodáváte větší produktivitu, zlepšujete kvalitu služeb, inovujete nebo lépe komunikujete se zákazníky? Pokud je nedostatek znalostí nebo dovedností překážkou úspěchu, pak jej zavedení těchto procesů podpoří. Pokud je učení na začátku spojeno s obchodní metrikou, transformuje se do vhodného řešení, které je navrženo tak, aby mělo dopad.
Efektivního měření úspěšnosti vzdělávacího programu můžete docílit pomocí hodnototvorného řetězce:
Úroveň | Metrika | Typická měřítka |
0 – Vstup | Vstupní parametry programů, které zahrnují indikátory jako strávený čas, náklady, rozsah aj. | Typ programu Počet programů Počet účastníků Strávený čas Náklady |
1 – Reakce a plánovaná akce | Reakce na programy zahrnující hodnotu vnímanou účastníky a plánované akce, které podnítí úspěšnost | Relevance Důležitost Užitečnost Vhodnost Záměr využít věci v praxi Motivace Doporučení |
2 – Vzdělávání | Znalosti a úspěšnost. Zaměření se na koncepty a způsoby, jak využít znalosti a dovednosti, které podpoří úspěšnost | Schopnosti Znalosti Dovednosti Kompetence Důvěra |
3 – Aplikace a implementace | Aplikace a využití znalostí v praxi | Chování Rozsah využití Dokončení úkolů Frekvence využití Úspěšnost při využití Bariéry využití Aktivátory využití Angažovanost |
4 - Dopad | Dopad vzdělávacího programu | Produktivita Zisk Kvalita Inovace Efektivita Retence Zákaznická spokojenost |
5 – ROI | Porovnání dopadu s finančními aspekty | Poměr náklady-výnosy ROI (%) Doba návratnosti |
Studie ukazují, že mnoho virtuálních vzdělávacích programů se rozpadá právě při měření na úrovni obchodních dopadů a aplikace poznatků do praxe. Vedoucí pracovníci ale chtějí a potřebují vidět obchodní vazby na učení, ať už je učení poskytováno osobně nebo na dálku. Nepodceňte přípravu, samotné školení nebo kurz je už jen vrcholek celého ledovce.
-bb-