Potkávejte se s lidmi na jejich území
Podle HR Zone je prvním krokem při nastavení vzájemné důvěry vhodné zvolení lokace, kde se se zaměstnancem k dialogu potkáte. Jděte vy za ním do jeho kanceláře nebo se sejděte na neutrální půdě. Pokud se budete scházet u vás, vytvoří to v pracovníkovi psychologický blok z „výslechu“.
Uvědomte si, co sebou nutně přináší vaše postavení
Se zaměstnancem nikdy nemůžete hovořit jako rovný s rovným. To je dáno vaším postavením. Uvědomte si, že fakt, že zastupujete především zájmy firmy, nutně tvoří bariéru mezi vámi a daným pracovníkem.
Oceňujte zpětnou vazbu
Mějte na paměti, že pracovník často musí překonávat obavu z určitého postihu, když se vám svěřuje se svými názory a nápady, a proto zpětnou vazbu od zaměstnanců náležitě oceňujte.
Nepospíchejte
Vyhrazte si na dialog se zaměstnancem vždy dost času, abyste nemuseli spěchat a nenutili v rychlosti pracovníka říci vám všechno najednou. Mnoho informací tak zůstane skryto a zaměstnanec se vám neotevře tak, jak by mohl.
Nevnášejte do konverzace vlastní emoce
Ať jsou vaše názory jakékoliv, tak pokud nekorespondují s názory zaměstnance, nechte si je pro sebe. Jste tu od toho, abyste se naladili na vlnu daného zaměstnance a na základě toho od něj získali nezkreslenou zpětnou vazbu.
Bavte se se zaměstnanci, i když se nic negativního neděje
Aby byli pracovníci ochotni se vám svěřit i ve chvíli, kdy se děje něco negativního, musí být v každém případě zvyklí se s vámi o svých zkušenostech a názorech bavit. Nastavte si proto pravidelná setkání se zaměstnanci i ve chvíli, kdy se zdánlivě nic neděje.
-mm-