Delegování je důležitá manažerská dovednost a vůdcovská odpovědnost. Pokud chce podnikatel nebo manažer dělat vše sám, riskuje vyhoření a nesplnění termínů. Kromě toho, že vám delegování ušetří čas, naučí vás i efektivněji komunikovat, řídit, školit a rozšiřovat váš vliv.
- Vyberte lidi pro danou práci a motivujte je. Definujte rozsah daného úkolu a očekávané výsledky. Určete jednotlivé kroky a vyberte vhodné zaměstnance. Hledejte nejen dovednosti, ale i motivaci.
- Propojte zaměstnance s úkolem. Úkol by měl odpovídat jejich dovednostem a dále je rozvíjet. Zajímejte se o jejich zkušenosti, vzdělání, koníčky, školení apod.
- Určete jednotlivé kroky a jasně o nich komunikujte. Specifikujte a vyčíslete, jaký konečný výsledek očekáváte. Zajistěte přístup k potřebným zdrojům.
- Sledujte postup, poskytujte zpětnou vazbu a pomáhejte řešit problémy. Pravidelně se zajímejte, jak pokračuje plnění delegovaných úkolů. Poskytujte pozitivní zpětnou vazbu a pomoc v případě potřeby.
- Povolte kreativitu a různé pracovní styly. Soustřeďte se na konečné výsledky, nikoli detaily výkonu práce vašich zaměstnanců.
- Poskytujte pobídky a ukazujte uznání. Budujte si reputaci vedoucího, který umí ocenit dobrou práci.
-kk-