V personálních kruzích je nyní v oblibě měření hodnoty lidí, či řízení lidského kapitálu. A zatímco se HR manažeři snaží změřit hodnotu zaměstnanců, jsou sami dotazováni na zvyšování vlastní ceny. Změřit hodnotu funkce personalisty může být obtížné, ale rozumným prvním krokem je odebrat vzorek názorů zaměstnanců pomocí dotazníku. Otázky musí být správně formulované. Například Královská banka Skotska, která vyhrála cenu za svou politiku řízení lidského kapitálu, pokládá otázky o kompletní činnosti HR třem skupinám zaměstnanců – řadovým zaměstnancům, zaměstnancům HR a senior managementu. Aby zajistila anonymitu a objektivitu, najímá si Saratogu, část profesionálních služeb společnosti PricewaterhouseCoopers, která ověří a předloží výsledky každého průzkumu.
Jiní odborníci věří v dělení dotazníků podle subjektové oblasti, raději než podle respondentů. Kari Lathi z personálně poradenské společnosti Psycon vytvořil dotazníky pro odborníky na lidské zdroje ve stovkách finských organizací, dotazující se liniových manažerů na tři oblasti – činnost a služby HR, rozvoj pracovníků, kompetence a způsob práce jednotlivých HR specialistů a manažerů.
-ba-
Zdroj: Personnel Today - portál britského magazínu a online komunita z oblasti HR