Je deset hodin dopoledne a zaměstnavatel si říká, co asi jeho zaměstnanci dělají. Je to tím, že počet mobilních zaměstnanců stále stoupá. Zaměstnavatelé díky tomu ušetří náklady na prostor, údržbu a zdroje, udrží si talentované zaměstnance, na druhou stranu však nad nimi ztrácejí původní kontrolu. Manažeři dnes předpokládají, že zaměstnanci bez přímého dohledu na pracovišti zleniví a budou se zabývat osobními záležitostmi na úkor pracovních.
Řešení tohoto problému by mělo spočívat ve vytvoření a následném monitorování politiky pro práci na dálku. Zaměstnavatel by neměl čekat, až ztratí o zaměstnancích přehled. Politika by měla zahrnovat také školení zaměstnanců pro ovládání potřebných technik a technologií, například bezpečnosti užívání softwaru. Článek proto uvádí pět tipů, které by měly pomoci nejen vědět o tom, co mobilní zaměstnanci dělají, ale i tyto zaměstnance motivovat k nejlepším výkonům.
- Zmodernizujte styl řízení.
- Seznamte se s pracovištěm zaměstnance pracujícího na dálku.
- S rozvahou volte komunikační technologie.
- Důvěřujte oddělení HR a IT.
- Měřte produktivitu, nikoli aktivitu.
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům