Již jste určitě někdy od někoho slyšeli: „Mám rád svoji práci, ale nemám rád člověka, pro kterého ji dělám.“ Tato situace je na současném trhu práce naprosto běžná. Přes 70 % lidí mění zaměstnání kvůli špatným vztahům se svým nadřízeným. Jakou však mají jistotu, že nespadnou z bláta do louže? Dá se problémový manažer nějak identifikovat?
Uchazeči jsou často tak nadšeni, že jim někdo nabídl práci, že se nesoustředí na to, zda by dokázali vycházet s člověkem, který s nimi dělá pohovor. Přitom právě toto zjištění je pro další kariéru klíčové. Uchazeči by proto neměli považovat přijímací pohovor za jednosměrnou aktivitu, ale za dialog, při kterém se mohou sami na něco zeptat.
Je vhodné se ptát přímo k věci. Tedy nejen na to, zda firma poskytuje svým zaměstnancům školení či na to, kolik dní dovolené si mohou vybrat. Důležité jsou otázky, které zjišťují, zda manažer chrání své nadřízené před stresem z přepracování, zda je podporuje v jejich rozhodování nebo jak řeší případné konflikty.
Důležité je naslouchat. Lidé, kteří jsou nervózní, často příliš mluví. Člověk se však hodně dozví z „řeči těla“ svého protějšku – může tedy hodně vyčíst z tónu řeči, gestikulace i z obsahu pronášených sdělení. V těchto situacích je lepší řídit se intuicí. Pro co nejlepší přípravu na pohovor je dobré si zahrát na detektiva a zjistit si některé důležité informace o firmě na vlastní pěst (např. informovat se přímo u zaměstnanců daného oddělení).
Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání