Manažeři mají stále větší tendenci zabývat se prací i o dovolené. Potvrzují to alespoň výzkumy z USA. Poslední výzkum společnosti Creative Group, který proběhl mezi 250 marketingovými manažery z tisícovky největších amerických firem, například ukázal, že devět z deseti těchto manažerů se o dovolené spojuje s kanceláří alespoň jednou týdně. Téměř polovina dotázaných tak činí dokonce každý den.
Dovolená je čas, kdy by se i manažer měl odpoutat od své práce, odpočinout si a načerpat novou energii. Častá komunikace s kanceláří odpočinek od práce znemožňuje. Článek proto shrnuje několik doporučení, jak si správně naplánovat dovolenou.
- Dobře to načasujte. Plánujte si dovolenou pokud možno v obdobích, kdy máte méně práce – než začnete s hlavími projekty nebo brzy po jejich dokončení.
- Informujte o své dovolené. Řekněte svým klientům a zákazníkům, kdy máte dovolenou a předejte kontakty na kolegy, kteří se jim budou věnovat v době vaší nepřítomnosti. Nastavte si i na e-mailu automatickou odpověď v nepřítomnosti.
- Určete kontaktní body. Dejte kolegům jasné instrukce, co očekávat a jak se chovat v určitých typech situací. Zároveň se nabídněte, že uděláte totéž pro ně, až budou mít dovolenou.
- Vymezte si úřední hodiny. Pokud je nutné kontaktovat se během dovolené s kanceláří, plánujte to předem a vymezte dny a hodiny, kdy budete na příjmu.
- Odpojte se. Pokud to není opravdu nutné, nechte doma svůj přenosný počítač i PDA. Musíte-li si je vzít s sebou, zapínejte je jen v určitou pravidelnou hodinu.
- Hledejte pomoc navíc. Jestliže již vaši zaměstnanci pracují na maximum, zvažte v době své nepřítomnosti přijetí dočasné pracovní síly na výpomoc.
-kk-