9 tipů pro nábor a udržení zaměstnanců během krize

Obchodní příležitosti se stále objevují i v aktuálním náročném podnikatelském prostředí ovlivněném zdravotnickou krizí. Proto je potřeba obecně se přizpůsobit i v otázce náboru a retence zaměstnanců, aby firma zůstala nadále konkurenceschopná, pokud nechce své podnikání ukončit.

Ilustrační snímek

Společnosti a manažeři náboru musí přehodnotit stávající podobu HR v souladu s aktuálním děním v ekonomice a byznysu. Zde je osm tipů, jak vytvořit personální strategii, která vám pomůže zhodnotit své potřeby v oblasti náboru a přizpůsobit postupy tak, abyste dokázali reagovat na nové výzvy.

Prioritizujte potřeby náboru na základě akutnosti, role a umístění pracovníka. Pozice, které lze vykonávat na home office, by měly mít přednost před ostatními.

Posuďte, které nové role a pozice mohou vzniknout v rámci nového ekonomického klimatu a zjistěte, jaké uplatnění budou mít stávající zaměstnanci v této struktuře, respektive, jak bude nutné je dále kvalifikovat.

Hledejte primárně kandidáty, kteří mají zkušenost s prací ve virtuálním prostředím. Jestliže je kvalifikace kandidátů srovnatelná, zaměřte se zejména na ty, kteří již mají zkušenosti s prací na dálku a mohli by se asimilovat rychleji. Vybírejte kandidáty, kteří jsou obeznámeni s virtuálními podnikovými platformami, jako jsou Microsoft Teams, Slack, Zoom, Asana, Trello, proprietární VPN a CRM všeho druhu.

Identifikujte kandidáty, kteří jsou úspěšní v tom, co dříve nikdy nedělali. Většina lidí zvyšuje svou kvalifikaci lineárně na základě předchozích zkušeností v oboru. V současnosti ale nežijeme v lineární době. Hledejte proto kandidáty, kterým se například podařilo během kariéry prosadit v jiném oboru.

Hledejte kandidáty, kteří přijmou myšlenku, že i v chaosu existuje příležitost a během tohoto bouřlivého období podpoří úsilí o další rozvoj podnikání. Lidé, kteří se cítí špatně v souvislosti s propagací produktů a etickým maximalizováním zisků během útlumu, těžko podpoří vaši firmu v generování příjmů, snížení výdajů nebo zjednodušování procesů.

Vyhodnoťte stávající procesy a opatření pro nábor a onboarding. Posuďte, jaké personální a školicí zdroje budou potřeba k přijetí nového zaměstnance, aby se ho podařilo co nejrychleji zapojit do aktivního procesu i v omezených podmínkách fungování. Efektivní podmínky onboardingu jsou klíčové pro rychlé dosažení návratnosti investic na nového pracovníka.

Posuďte možné formy úvazku pro novou pozici. Bude pro firmu ekonomičtější najmout si kontraktora, anebo zaměstnat pracovníka na plný pracovní úvazek? Zvažte, zda se vám v současné nejisté době nevyplatí pro danou pozici využít spíše externistu.

Komunikujte se stávajícími zaměstnanci a podporujte otevřené prostředí, které jim ukáže, že v tom „jste všichni společně“. Vyděšení, rozzlobení nebo stresovaní zaměstnanci vám stěží budou podávat výkon a firmu podrží, když je nejvíce potřebuje.

Hledejte kandidáty, kteří už dříve prokázali, že zvládli přežít a podpořit firmu i v nejistých dobách a upravte podle toho vaše náborová kritéria.

 

-bb-

 

Zdroj: CFO.com - americký server pro finanční manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje CFO.com