Mnozí kandidáti se dopouštějí chyby, že inzerující podniky zařazují do stále stejných kategorií. Velké podniky považují za ty nejlepší a nejperspektivnější a zpravidla je upřednostňují. Středně velké a méně známé podniky bývají často zanedbávány. Důvodů je celá řada: velké podniky nabízejí lepší možnosti vývoje, vyšší plat, jisté pracovní místo, zajímavější úlohy, kvalifikovanější zapracování.
Při důkladnějším pohledu však tyto údajné přednosti nemívají reálné opodstatnění. Možnosti rozvoje bývají v menších podnicích často lepší. Ve velkých podnicích vzniká nebezpečí, že vaše práce bude příliš specializována. Čím menší podnik, tím širší bude zaměstnancova práce a myšlení. Údajně horší plat v menších podnicích je už pohádkou. Naopak, ve velkopodnicích je konkurence pro každého spolupracovníka mnohem větší.
Jak příjemné a úspěšné bude vaše zaměstnání na novém místě, nezáleží na velikosti podniku ani na jeho jménu. Rozhodující je důvěra mezi kolegy, spoluzaměstnanci a nadřízeným a obsah úloh. Při hledání práce byste se neměli rozhodovat podle velikosti podniku, ale podle informací o zaměstnavateli. Většina informací bývá uvedena přímo v inzerátu: obor, produkce, obchod, služby, místo, oblast trhu atd.
Zdroj: Junge Karriere - Informace pro mladé uchazeče o zaměstnání - absolventy apod.