Pracuji z domova, no a co?

Řada lidí dnes pracuje z domácí kanceláře. To si žádá zvýšené soustředění na práci a schopnost zbavit se vyrušení, která s ní nesouvisejí. Domácí kancelář přitom nemusí být velká ani luxusní. Důležité je, abyste se v ní dobře cítili. Mělo by to být místo, kde budete cítit produktivitu, inspiraci a klid. Je-li to možné, měla by to být jen vaše kancelář – nikoli skladiště, herna, odpočívárna nebo spíž.  

Ať už budete mít kancelář v jakékoli části vašeho domu či bytu, měla by být oddělena od ostatních prostor. Měla by mít dveře nebo jinou bariéru, která dá vám i ostatním jasně najevo, že jde o soukromou pracovní místnost. Pomůže vám to také lépe vyvážit práci se soukromím. V domácí kanceláři se pak chovejte jako v jakékoli jiné kanceláři. Uvědomte si své štěstí, že si můžete zvolit místo, kde budete pracovat, a věnujte se své práci.

Vytyčování hranic je důležité ve všech oblastech života a ani organizace domácí kanceláře není výjimkou. Vy i vaše rodina, klienti a další lidé z vašeho okolí byste měli jasně vědět, kdy pracujete, kdy je možné kontaktovat vás telefonicky nebo kdy lze očekávat odpověď na e-mail. Čím lépe si tyto hranice vymezíte a budete je sdílet s ostatními, tím efektivněji mohou všichni včetně vás využít svůj čas. Na druhou stranu si však dávejte pozor, abyste se příliš neizolovali. Práce z domova může být osvobozující a posilující, stejně tak však i osamělá. 

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com