Velkou překážkou je setrvačnost v myšlení zaměstnavatelů i zaměstnanců. Teleworking proto potřebuje dostatečně velký impuls. Podle odborníků se prosadí, až vyjde najevo, že jde o důležitou součást nové disciplíny označované jako Business Continuity Planning. Ta je reakcí na rostoucí rizika pro podnikání a pokusem je uchopit a zvládnout.
Zaměstnavatel může díky teleworkingu ušetřit na pracovním místu. Velkým problémem však zůstává neschopnost firem vidět či realizovat úspory. Ještě větší škody může způsobit neschopnost teleworkery a jejich práci řídit. Mezi rizika teleworkingu tak patří možná ztráta produktivity, ale i obtížné zabezpečení firemních dat a sítí.
Z pohledu zaměstnance má teleworking výhodu zejména ve flexibilit. Nevýhody vycházejí napovrch většinou až po delší praxi. Partneři teleworkerů například využívají jejich přítomnosti doma k dodatečným domácím povinnostem.
-kk-