Vytvořit úspěšnou stránku e-komerce není snadné. Podle studie skupiny Cisco Internet Business Solutions však existují kvality, které ty úspěšné mají společné. Studie posuzovala stránky podle jejich schopnosti dobře působit na on-line zákazníka. Zde je několik kvalit, díky kterým se vybrané dostaly na první místa:
- Jasné zaměření na zákazníka. Mezi nejlepších pět se zařadily například stránky firmy Toyota propagující řadu Scion. Zaměřují se na to, co je pro jejich zákazníka důležité a atraktivní.
- Sofistikované nástroje, které pracují pro zákazníka. Uživatel si na zmiňovaných stránkách může například sestavit svůj vlastní vůz a v návaznosti na jiné stránky získat informace o dalších možnostech, vypočítat si určité poplatky, nebo zažádat o půjčku.
- Integrace mezi on-line a off-line kanály. Poté co si zákazník vybere model, barvu a jiná specifika, mohou být tyto podrobnosti zaslány e-mailem obchodníkovi do nejbližšího kamenného obchodu. Ten pak na přání zajistí zákazníkovi zkušební jízdu.
- Networking a účast veřejnosti. Scion.com má specifické možnosti pro registrované uživatele, které dávají možnost chatovat se zákazníky, kteří mají hlubší osobní zkušenosti s produkty.
-av-