Proč se manažeři bojí hledat novou práci?

Řada úspěšných manažerů považuje hledání nové pozice za jednu z nejobtížnějších částí své kariéry. Poradci v této oblasti tvrdí, že si tito manažeři možná neuvědomují, že nejlepší způsob, jak najít novou pozici, znamená použít jiné metody než ostatní uchazeči a že běžný pracovní trh je pro ně zřídka správným místem.

Zde je několik typických příčin, proč tito uchazeči při hledání nových pozic stagnují:

- Nevědí, co chtějí dělat. Přestože jsou nespokojeni, nemají velkou chuť probádat novou profesní oblast, protože by to znamenalo krok zpět. Nebo dostávají tak dobré platové ohodnocení, že se jim nechce ohrozit svůj životní standard.

Pokud jste rozhodnuti pro změnu, začněte pátrat v nových oblastech prostřednictvím informačních pohovorů. Můžete si také zkusit udělat testy, které vám pomohou určit, co by pro vás mohlo být zajímavé a jak přenést vaše dovednosti a schopnosti do nového oboru. S odstupem času a získanými zkušenostmi se dostanete, nebo i převýšíte bývalé finanční ohodnocení.

- Bojí se změn. Strach z neznáma je mocnou překážkou v cestě za novou pracovní příležitostí. Někteří manažeři pochybují o tom, že najdou práci, která nahradí stávájící, bez ohledu na to, že se jim již nezamlouvá. Také možná věří, že v jistém ohledu nejsou zcela kompetentní a že měli štěstí, že se dostali tam, kde jsou. Ti, kteří nehledali práci dlouhou dobu, se také nechávají zastrašit negativními údaji na trhu práce.

- Nemají chuť rozhodit síť. Neochota zkusit každý kontakt, který může být pomocný, je největším problém, který uvádějí odborníci, když pracují s klienty-manažery, kteří by rádi sehnali jiné místo.

Shledávají tento způsob neetickým, neboť jej vnímají jako škemrání o pomoc nebo o práci. Chybují v tom, že nekontaktují dost lidí nebo ty správné, nevědí, co mají říci a jak navázat na případnou pozitivní reakci.

Aby z networkingu získali co nejvíce, měli by rozšířit seznam svých kontaktů a naučit se diskutovat svou situaci způsobem, který jim dá jistotu a dobrý pocit. Měli by si připravit stručně předem, proč volají a co chtějí.

-av-
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal