Průzkumy prokázaly, že firmy, které se orientují na posílení loajality zaměstnanců a zákazníků, vykazují lepší výsledky a ve svém oboru obvykle patří ke špičce. Autor v článku zmiňuje například firmu Cisco Systems a **Vanguard Group**.
Jedním z důležitých předpokladů zachování loajality zaměstnanců je integrita vedení společnosti a schopnost členů tohoto vedení uplatňovat zásady firmy v praxi. Již při náboru vedoucích pracovníků je třeba zkoumat, jakým způsobem budou podporovat loajalitu – tedy jak budou motivovat zaměstnance a jak s nimi budou komunikovat.
Podle autora je jedním z motivujících faktorů např. možnost zvýšení platu v závislosti na produktivitě práce a na době, po kterou je člověk zaměstnán. Nevyplatí se naopak nabídnout příliš vysoký plat hned zpočátku, aniž by si ho člověk zasloužil.
Autor také podporuje myšlenku týmové práce. Menší týmy jsou flexibilní a vztahy členů těchto týmů jsou lepší, než ve velké skupině s hierarchickým uspořádáním. Díky tzv. rotacím (tj. přecházení z jednoho pracovního týmu do jiného) se zaměstnanci mohou stále učit nové věci a jejich práce není nudná.
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg