I ty nejrespektovanější firmy světa se dnes potýkají s tím, jak je na internetu pranýřují jejich vlastní zaměstnanci. Jak tomu předejít?
- Organizujte focus groups, diskuse s vyššími manažery nebo obědy s ředitelem. Jsou to osvědčené metody, jak zjistit, co si zaměstnanci myslí a zároveň vytvářet prostředí, v němž mohou otevřeně vyjadřovat své názory.
- Jděte mezi zaměstnance. Ne v každé firmě to musí fungovat, schopnost spojit se se zaměstnanci přímo však patří mezi silné manažerské nástroje k odhalování problémů.
- Pořádejte průzkumy mezi novými zaměstnanci. Pomohou vám odhalit problémy od špatně vytýčených očekávání ze strany náborářů po nepřátelské kolegy, slabou komunikaci či neschopnost zprostředkovat firemní cíle.
- Zřiďte schránky pro připomínky. I tato tradiční metoda zjišťování zpětné vazby dnes ožívá v online prostředí.
- Zaveďte programy mentorování. Mentoring je důležitou strategií k prosazování rozvoje talentů, přenosu znalostí a spolupráce.
- Zaveďte sociální sítě. Podobně jako mentorování nabízejí i firemní sociální sítě zaměstnancům bezpečný prostor pro ventilování problémů, sdílení myšlenek a učení.
-kk-