Typ č. 1: Manažer neschopný ostatní motivovat
Podle Recruiter.com musí manažer umět ostatním předat jasnou vizi, na kterou se mají upínat, i jednoznačné představy o tom, co se od jednotlivých pracovníků očekává. Pokud není skrz tyto nástroje manažer schopen své podřízené takto motivovat, je to velký problém.
Typ č. 2: Vedoucí, který si jde vlastní cestou
Manažer týmu musí i přes svá určitá specifika dbát na priority firmy a měl by postupovat v souladu s hodnotami a kulturou celé společnosti. Nesmí jít svým přístupem proti těmto pravidlům a stavět tak své podřízené do šachu.
Typ č. 3: Manažer, který nerespektuje ostatní
K manažerské funkci patří i určitý respekt vůči osobám, se kterými daný vedoucí jedná. Dobrý manažer by navíc měl být schopen přizpůsobit se lidem, se kterými v určitou chvíli mluví, a měl by s nimi jednat s určitým respektem.
Typ č. 4: Člověk, co se nevyzná v daném oboru
Vedoucí týmu může mít sebelepší soft skills, ale pokud mu chybí teoretické, technické nebo praktické znalosti z daného oboru, může se jednat o nepřekonatelný handicap, který mu zabraňuje dostatečně predikovat budoucí vývoj a být efektivním vedoucím.
Typ č. 5: Nekonzistentní manažer
Manažer týmu nesmí měnit nečekaně svá stanoviska a jeho podřízení by měli vědět, co se od nich z jeho strany očekává. Pokud je vedoucí nekonzistentní, používá různá měřítka na různé lidi anebo mění své názory, vytváří tak velmi nepříjemné pracovní prostředí pro členy svého týmu.
Typ č. 6: Ten, co nejde ostatním příkladem
Neboli ten, kdo káže vodu a pije víno. Principy a požadavky, které manažer vyžaduje od svých podřízených, musí daný vedoucí sám dodržovat, jinak ztratí veškerý respekt a jeho požadavky ztratí na efektivitě.
-mm-