Řízení zaměstnanců pracujících na dálku vyžaduje jiný přístup než v případě těch, s nimiž pracujete tváří v tvář. Článek shrnuje deset osvědčených tipů, jak budovat důvěru a projevit uznání právě těmto zaměstnancům.
- Udržujte všechny ve spojení. Usnadněte zaměstnancům ve firmě kontakt s kolegy pracujícími na dálku. Zajistěte telefonní systémy, instant messaging, Skype, volání přes internet apod.
- Uznávejte splněná očekávání. Odměňujte obětavost při plnění cílů na dálku. Poděkujte telefonicky či jinou cestou, vždy však co nejdříve po splnění úkolu.
- Podporujte transparentnost. Vyzývejte zaměstnance pracující na dálku, aby byli otevření a upřímní v otázkách svého pracovního rozvrhu. Zajistěte transparentní sdílení úkolů.
- Zajistěte potřebné informace. Ujistěte se, že zaměstnanci pracující na dálku mají přístup ke stejným informacím jako pracovníci ve firmě.
- Plánujte týdenní schůzky. Počítejte s pravidelnými schůzkami za účelem diskuse o přidělených úkolech, termínech apod. Umožněte zaměstnancům pracujícím na dálku, aby se ptali a přicházeli se svými podněty.
- Nabídněte školení time managementu. Pro zaměstnance pracující na dálku je řízení času jednám z nejtěžších úkolů. Poskytněte jim proto školení, jak se vyrovnat s nečekanými vyrušeními, která vznikají právě při práci mimo kancelář.
- Vyhlaste volné víkendy. Vytvořte jasná pravidla pro pracovní dobu, aby zaměstnanci pracující na dálku neskončili u toho, že budou pracovat 24 hodin denně po 7 dní v týdnu.
- Nabízejte zvláštní uznání pro práci na dálku. Zapřemýšlejte o tom, jak tito zaměstnanci pracují a co jim může chybět. Odměňte je osobním poděkováním, pozváním na oběd apod.
- Umožněte vyšší produktivitu. Poskytujte školení a mentorování, aby lépe překonali nástrahy práce z domova. Pomůže to k vyšší produktivitě a spokojenosti.
- Naučte se důvěřovat. Schopnost manažerů budovat vztahy založené na důvěře je základem úspěšného řízení zaměstnanců pracujících na dálku.
-kk-