Jistý zaměstnanec americké účetní firmy napsal své ženě z kanceláře lechtivý e-mail, v němž ji zval na večeři a schůzku. Na tom by nebylo celkem nic špatného, kdyby se nepřeklepl a nerozeslal e-mail celému oddělení. Totéž se stalo dalšímu člověku, který zval soukromým e-mailem na rande svoji přítelkyni – neuvědomil si však, že dotyčný dopis neodeslal jí, ale celému obchodnímu oddělení, v němž pracoval i její přítel.
Za všechno zřejmě mohlo jedno písmenko. Jméno manželky prvního nešťastníka začínalo na E, což bylo v adresáři hned vedle položky Everyone (Všem). Takovéto situace se dají označit spíše za trapasy, ovšem někdy se může stát, že si člověk vykoleduje vyhazov ze zaměstnání, například když v e-mailu pomlouvá svého nadřízeného. Situaci lze ještě zachránit, pokud někdo z oddělení IT danou zprávu z počítače nadřízeného vymaže, nelze však na to spoléhat.
Není divu, že firmy zavádí poměrně přísná opatření týkající se e-mailové korespondence. Zaměstnanci se však mohou podobných trapasů vyvarovat, pokud si vždy zkontrolují, komu e-mail odesílají – stačí na to několik vteřin. Když už k omylu dojde, je třeba se mu postavit čelem – poškozenému se omluvit a dohodnout se s ním na možnosti nápravy.
Zdroj: HotJobs.com - pracovní portál