Talent management se v roce 2016 bude ubírat cestou změn v přístupu k náboru a hodnocení zaměstnanců, firemní kultuře a práci s daty. Uvádí to alespoň server TLNT.com. Pojďme se na jednotlivé trendy podívat detailněji.
1. Konec tradičního hodnocení zaměstnanců
Firmy se začínají stále více odklánět od procesu hodnocení, který tradičně probíhal jednou ročně. Zrušily jej už společnosti Microsoft, Accenture, Deloitte nebo Adobe (více zde). Místo toho se přiklánějí k pružnějším systémům založených na předávání manažerské zpětné vazby v průběhu práce na jednotlivých úkolech po dobu celého roku. Svou cestu k efektivnějšímu hodnocení zaměstnanců začnou hledat i menší firmy.
2. Podpora angažovanosti prostřednictvím firemní kultury
Zaměstnavatelé si dnes již dobře uvědomují, že klíčem k nízké fluktuaci zaměstnanců je angažovanost. Ta velmi úzce souvisí s produktivitou, ziskovostí firmy a také spokojeností zákazníků. Angažovaný zaměstnanec chápe, jak jeho role přispívá k plnění celkové firemní strategie. Firma mu nabízí možnost růst, učit se a rozvíjet kariéru. Aby to však všechno mohlo dobře fungovat, musí firma mít jasně definovanou kulturu. Teprve poté může vybírat zaměstnance tak, aby dobře zapadli a mohli se pro firmu angažovat.
3. Oslovování talentů na sociálních sítích
Sociální sítě hrají stále zásadnější roli v tom, jak sdílet se světem firemní hodnoty a ukázat firemní kulturu. Vedle sdílení obsahu, který ukáže, jaké to je pracovat pro danou firmu, bude sílit i zájem firem o spojování s potenciálními zaměstnanci a vytváření sítí kontaktů, které jim pomohou informovat o volných pracovních místech. Doba, kdy stačilo zveřejnit inzerát na pracovním portálu a čekat, kdo se ozve, už skončila. Dnes je třeba rozvíjet značku zaměstnavatele a umět přesvědčit pasivní uchazeče. Právě k tomu jsou ideálním nástrojem sociální sítě.
4. Rozhodování na základě analýzy dat
Pokračujícím trendem bude také výběr a motivace zaměstnanců na základě výsledků analýzy dat. Srovnání balíčků odměn může například ukázat, jaké typy odměn přilákají nejlepší uchazeče. Analýza míst, odkud přicházejí nejvýkonnější nebo nejloajálnější zaměstnanci, ukáže, kde hledat příště. Nemůžete zkrátka zlepšovat něco, co neumíte změřit.
-kk-