Zaměstnávání pracovníků na dálku je velmi atraktivní, vyžaduje však pečlivé plánování a přípravu, aby mohlo být efektivní. Než spustíte jakýkoli systém práce na dálku, je třeba definovat požadavky na pracovní rozvrhy, domácí kanceláře, bezpečnost počítačových sítí a v neposlední řadě také odpovědnosti v rámci jednotlivých pracovních rolí. Nejdůležitějším předpokladem úspěšné práce na dálku zůstává zajištění komunikace. 5 kroků ke zvážení shrnul pro personalisty server mashable.com.
1. Společné cíle
Aby se i zaměstnanci pracující na dálku mohli cítit jako součást vaší organizace, potřebují znát společné cíle. Nejde přitom jen o jednorázovou záležitost, ale o nalezení systému pravidelné komunikace a sdílení firemních hodnot.
2. Individuální cíle
Jakmile zaměstnanec zná cíle firmy a chápe, jak do nich zapadá jeho role, je třeba vytyčit konkrétní očekávání v souvislosti s jeho vlastní výkonností. V případě vzdálených pracovníků je jasné vytyčení individuálních cílů naprosto zásadní.
3. Důvěra a odpovědnost
Zaměstnanci pracující na dálku by měli v ideálním případě být v denním styku se svými manažery. Nejde o to, že by nedokázali pracovat samostatně a manažer je musel neustále kontrolovat, ale o budování vzájemné důvěry a odpovědnosti za výsledky. Manažer by měl své lidi povzbuzovat a motivovat a nechat a nich, jak svých výsledků dosáhnou.
4. Překonání izolace
Nedostatečná komunikace může vést vzdálené pracovníky k pocitu izolace. Tomu je třeba předcházet jasně vymezenou politikou interní komunikace, která bude zahrnovat různé komunikační nástroje a pravidelná virtuální setkání. Vzdálení pracovníci by také měli mít otevřené dveře do vašich kanceláří, budou-li se chtít setkat osobně.
5. Pravidelná komunikace
Naplánujte, zdokumentujte a sdílejte pravidla komunikace se vzdálenými pracovníky.
-kk-