Občas se stane, že teleworking se změní z prostředku motivace zaměstnanců na nevyhnutelnost. Bývá tomu tak například při přírodních a jiných katastrofách, když zaměstnanci přijdou o svou kancelář. Zatímco někomu domácí práce svědčí, jiní takřka bojují o přežití a snaží se vykonávat svou práci efektivně v prostředí, které by si nikdy dobrovolně nevybrali.
Jsou-li zaměstnanci nuceni pracovat doma, bez možnosti kontaktu s kolegy a nadřízenými, necítí se dobře. Mnohdy se také přidává problém nedostatečného zajištění práce z domova – lidé například nemají dostatečně rychlé internetové připojení nebo potřebný hardware a software. V domácím prostředí není možné kvalitně vyměňovat informace a zkušenosti, jako je tomu na klasických podnikových poradách.
Z těchto nedobrovolných „teleworkerů“ zřejmě není možné udělat motivované a loajální zaměstnance. Je však velmi pravděpodobné, že se zpět do práce vrátí vybaveni schopností práce z domova a že budou umět lépe komunikovat s jinými teleworkery. Těchto zkušeností může firma kdykoli využít.
Zdroj: Job Universe - server obsahující strategické tipy pro personalisty i uchazeče o zaměstnání