Společnosti v prostředí e-businessu mají těžký úkol: musí být dostatečně kompetitivní na to, aby přilákaly a udržely si IT talenty se specifickými dovednostmi slučujícími se s firemními cíli. Zároveň se ale snaží vyhnout vyplácení příliš velkých mezd v době, kdy tyto dovednosti nejsou tolik potřebné.
V současnosti je tento úkol tak těžký, že většina podobných společností má nepřijatelně vysokou fluktuaci a technicky nejdůležitější pozice neobsazené.
Tyto společnosti se musí snažit vyvinout efektivní strategii pro přilákání a udržení důležitých IT specialistů.
Vytvořte mzdovou filozofii
Mzdové nabídky by měly podporovat obchodní strategii. Při vyměřování základní mzdy reagujte na aktuální situaci na pracovním trhu, bonusy určujte ve shodě s těmito strategiemi a celek vyvažte pomocí nefinančních benefitů.
Poskytněte prostor k učení a růstu
Většina špičkových IT specialistů hledá stále nové výzvy, snaží se učit novým věcem a chce pracovat s nejnovějšími technologiemi. Společnost, která jim takové prostředí poskytne, má před konkurenty navrch.
Zjistěte, proč zaměstnanci odcházejí
Odcházející pracovníci budou pravděpodobně nejčastěji říkat, že odcházejí kvůli platové nabídce, kterou nemohou odmítnout. To však často není celá pravda - člověk ze zaměstnání zřídkakdy odchází jen kvůli penězům. Musíte se snažit zjistit skutečné důvody.
Každý půlrok provádějte následující hodnocení:
- jak dobře si jednotlivci vedou co se týče firemních cílů;
- úroveň a kvalita výcvikových a rozvojových příležitostí;
- přístup zaměstnanců k nejnovějším technologiím;
- výkon systému řízení;
- kvalita pracovního prostředí;
- efektivita vedení.
-ds-