I lidé, kteří nepracují z domova každý den by tuto příležitost čas od času rádi využili. Lze tak řešit některé krizové situace. Může to však znamenat více komplikací než u lidí, kteří takto fungují na denní bázi. Řada manažerů totiž nevěří, že mohou zvládnout lidi, které nevidí. A týká se to obzvlášť příležitostných „telecommuterů“.
Odborníci nabízí několik tipů, jak to dělat tak, aby to fungovalo:
- Nepředpokládejte, že je to v pořádku. Manažery budou s velkou pravděpodobností frustrovat zaměstnanci, kteří jednoduše oznámí, že v daný den budou pracovat z domova, aniž by se zeptali, jestli je to v pořádku. Ptejte se, i když ostatní třeba nemusí.
- Minimalizujte ruchy. Kombinace péče o dítě a práce je obecně dost špatný nápad. Pokud například uvažujte, že zvládnete hlídání i práci z domova během letních prázdnin, zamyslete se, zda je to vůbec reálné.
- Vhodné vybavení. Tohle může být problematické téma, protože na pracovišti, kde trávíte většinu pracovního času, takové vybavení jistě máte. Některé je však nezbytné, třeba kvůli bezpečnosti dat, probrat. Pro řadu pracovníků je nejlepší řešení pracovat na laptopu, který si běžně nosí z domova do práce.
- Nebojte se vrátit do kanceláře. Někteří lidé jsou v domácím prostředí produktivnější. U jiných se to týká jen části jejich povinností, například podrobných psaných zpráv. Další ale mají problém udržet si produktivitu, aniž by okolo sebe měli kolegy a běžné pracovní prostředí. Není to pro každého a řada lidí takto nedokáže dobře pracovat.
-av-