Umíte přinášet špatné zprávy?

Bez ohledu na to, jak šikovně podáte špatné zprávy, pravděpodobně způsobí úzkost, minimálně krátkodobé ochromení produktivity nebo přimějí některé vaše lidi poohlížet se po jiné práci. Jak tedy přicházet se špatnými zprávami, abyste co nejvíce omezili tato rizika?

- Jednejte co nejdříve. Špatné zprávy se šíří velmi rychle. Rychlá reakce vám proto umožní jasně pojmenovat situaci a její důsledky. Navíc dáte najevo, že máte nad věcí kontrolu a jste upřímní. Vyhněte se však sdělování špatných zpráv pomocí e-mailu. Svolejte raději schůzku se všemi, kterých se věc týká, abyste poskytli dostatečný prostor pro otázky.

- Mluvte upřímně. Řekněte zaměstnancům vše, co jim můžete říci. Pokud ještě neznáte všechny informace, řekněte to. Snažte se být co nejdůvěryhodnější a dívat se lidem přímo do očí.

- Mluvte v širších souvislostech. Začněte tím, že rychle představíte celý kontext věci. Ujistěte zaměstnance, že management má strategii pro překonání těžkých časů a požádejte o jejich podporu. Buďte optimističtí. Buďte připraveni seznámit jednotlivce s jejich rolemi při řešení problémů.

- Připravte se na otázky. Předvídejte, na co se vás budou ptát a připravte si důvěryhodné odpovědi. Vyhněte se rozčilení, udržujte neutrální jazyk.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review