Chtějí-li firmy přežít špatné období a prosperovat v dlouhodobém horizontu, je pro ně stěžejní rozvíjet strategie řízení lidí. Vůdcové a manažeři bez zájmu o to, jak v době útlumu zacházet s lidmi, připravují své firmy o loajalitu a motivaci zaměstnanců, s čímž jde ruku v ruce i ztráta důvěry. Jak tomu předejít?
- Buďte viditelní. Choďte na pracoviště, pořádejte porady a mluvte v malých skupinách.
- Buďte co nejvíce otevření, čestní, spravedliví a slušní.
- Buďte seriózní a realističtí, zachovejte si však pozitivní přístup a naději do budoucna.
- Udržujte lidi v obraze, i když nemáte příliš mnoho konkrétních novinek.
- Nabízejte lidem častou možnost diskuse a kladení otázek.
- Angažujte zaměstnance – využijte jejich odbornost.
- Povzbuzujte a motivujte pozitivní zpětnou vazbou a pomocnou rukou v případě problémů.
- Dejte svým lidem najevo, jak si jich vážíte.
- Sledujte zdraví a spokojenost zaměstnanců.
- Zajistěte dobré programy vzdělávání a rozvoje, které vás připraví na lepší časy.
-kk-