V krizi je nejdůležitější komunikace

Jestliže si firma chce v obtížných časech zachovat morálku zaměstnanců, měla by udržovat jejich informovanost. Vyplývá to z nedávného výzkumu společnosti Accountemps, kterého se zúčastnilo 150 vyšších manažerů z tisícovky největších amerických firem. Téměř polovina respondentů se domnívá, že nejlepší lék na nízkou morálku je zdokonalení celofiremní komunikace. Pouze 13 procent vidí větší sílu ve finančních pobídkách.

33 procent respondentů uvádí, že nejvíce negativní vliv na morálku zaměstnanců má chybějící otevřená a upřímná komunikace. Důležitou roli pak hraje také mikromanagement, přílišný objem práce a neschopnost projevit uznání za odvedenou práci.

Výzkum shrnuje, že firmy mohou vytvořit pozitivnější a produktivnější pracovní prostředí, budou-li jejich manažeři zaměstnancům k dispozici, budou-li připraveni naslouchat a zapojovat zaměstnance do aktuálního dění.

Když se zaměstnanci obávají o svou práci a firma nemá nejlepší výkonnost, je stěžejní informovat zaměstnance o firemních novinkách. Manažeři se tak mohou postavit úzkosti zaměstnanců a ujistit se, že se zaměstnanci soustředí na plnění cílů.

-kk-
Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com