Pokud chcete vědět, co si vaši lidé myslí, neměli byste se spoléhat na informace z doslechu. Sami se jich ptejte a poslouchejte, co říkají.
- Jděte mezi zaměstnance. Buďte pro svůj tým viditelní, pohybujte se na jejich pracovištích. Buďte dostupní, aby s vámi mohli navázat hovor. Připravte se sami iniciovat hovor o nových výrobcích, službách či iniciativách.
- Přijímejte zpětnou vazbu. Dejte jim čas na odpověď. Pokládejte otázky ohledně jejich zkušeností. Buďte otevření ke konverzaci a vyzývejte ke sdílení informací.
- Informujte o zpětné vazbě. Dejte svým kolegům vědět, co se dozvídáte od zaměstnanců a co to pro vás znamená.
- Informujte o změnách. Provedete-li významnou změnu, komunikujte o tom. Opakovaně se přesvědčujte, zda funguje. Jen málo věcí je tak silných jako oznámení od vedení firmy: „Poslechli jsme vás a uděláme změny."
- Proveďte komunikační audit. Smyslem komunikačního auditu je zjistit, co si lidé myslí, co cítí a dělají v souvislosti s firemními iniciativami. Lze jej provést i rychle a nenákladně on-line formou.
-kk-