Co dobří pracovníci milují a špatní nesnášejí

Úkolem zaměstnanců je vytvářet hodnotu pro zaměstnavatele. Dobrý pracovník by kromě odbornosti měl být schopen také dobře vycházet s kolegy, tvořit inspirativní týmovou atmosféru a sdílet priority managementu společnosti. V tomto článku se podíváme na pět věcí, které dobří pracovníci praktikují a špatní se jim naopak vyhýbají. Tyto myšlenky můžete použít i při hodnocení jednotlivých zaměstnanců a například jejich vhodnosti k povýšení do manažerské funkce.

Ilustrační snímek

Čelit nepříjemným výzvám

Podle INC.com se dobří pracovníci nebojí čelit nepříjemným výzvám, protože někdo jim čelit musí a oni si věří. Stejně tak se nebojí i nepříjemné práce a naopak rádi vychází ze své komfortní zóny, oproti špatným pracovníkům.

Vycházet s vedením

Nelze podceňovat důležitost sociálních vztahů v rámci firmy. Nejdůležitější se pak vztah zaměstnance k managementu firmy. Měl by sdílet jejich základní priority a snažit se postupovat podle představ svých nadřízených, případně navrhovat konstruktivní změny. Špatní pracovníci často jen nadávají.

Být organizovaný

Sebelepší odborník nemůže být dobrým zaměstnancem, pokud postupuje neorganizovaně, nesystematicky a v rozporu s vnitřními předpisy dané společnosti.

Pomáhat ostatním

Kvalitní zaměstnanci vidí dál, než jen na hranice své agendy. Mají na mysli i dobro svého týmu i celé firmy a proto jsou ochotní k tomu poskytovat rady a pomoc ostatním tam, kde ví, že se svou odborností skutečně pomoci mohou.

Improvizovat s přihlédnutím k prioritám společnosti

Špatní pracovníci se pouze striktně drží toho, co jim bylo řečeno, že mají dělat, a nejsou schopni improvizace ani větší vlastní iniciativy. Dobří zaměstnanci jsou ale schopni řadu věcí domýšlet, fungovat samostatně a improvizovat, to vše ale v rámci priorit a nejlepšího zájmu společnosti.

-mm-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com