Čelit nepříjemným výzvám
Podle INC.com se dobří pracovníci nebojí čelit nepříjemným výzvám, protože někdo jim čelit musí a oni si věří. Stejně tak se nebojí i nepříjemné práce a naopak rádi vychází ze své komfortní zóny, oproti špatným pracovníkům.
Vycházet s vedením
Nelze podceňovat důležitost sociálních vztahů v rámci firmy. Nejdůležitější se pak vztah zaměstnance k managementu firmy. Měl by sdílet jejich základní priority a snažit se postupovat podle představ svých nadřízených, případně navrhovat konstruktivní změny. Špatní pracovníci často jen nadávají.
Být organizovaný
Sebelepší odborník nemůže být dobrým zaměstnancem, pokud postupuje neorganizovaně, nesystematicky a v rozporu s vnitřními předpisy dané společnosti.
Pomáhat ostatním
Kvalitní zaměstnanci vidí dál, než jen na hranice své agendy. Mají na mysli i dobro svého týmu i celé firmy a proto jsou ochotní k tomu poskytovat rady a pomoc ostatním tam, kde ví, že se svou odborností skutečně pomoci mohou.
Improvizovat s přihlédnutím k prioritám společnosti
Špatní pracovníci se pouze striktně drží toho, co jim bylo řečeno, že mají dělat, a nejsou schopni improvizace ani větší vlastní iniciativy. Dobří zaměstnanci jsou ale schopni řadu věcí domýšlet, fungovat samostatně a improvizovat, to vše ale v rámci priorit a nejlepšího zájmu společnosti.
-mm-