1. Průběh a dokončení kurzů
Potřebujete vidět, jak rychle zaměstnancům trvá absolvování jednotlivých kurzů a jak rozumějí obsažené látce. Systém by vás proto měl informovat, kdy zaměstnanec začal kurz, jak dlouho mu trvalo dojít na konec a zda, případně s jakými problémy, prošel závěrečným testem.
2. Úroveň zlepšení
Cílem vzdělávání zaměstnanců je, aby si dokázali zapamatovat určitá fakta, osvojit určité dovednosti a uplatnit je ve své další praxi. Váš LMS by proto měl nabízet měření znalostí a dovedností zaměstnanců před a po absolvování kurzů.
3. Hodnocení kvality kurzů a lektorů
Účastníci kurzů by měli mít možnost zhodnotit, co si o jednotlivých kurzech myslí. LMS by měl zaznamenávat jejich názory a připomínky jak ke kurzům tak k jednotlivým lektorům formou jednoduchých dotazníků, z nichž pak bude možné sestavovat grafy, tabulky apod.
4. Návratnost investic
Nákup LMS není levná záležitost. Navíc je třeba investovat i do údržby či případné výroby nových elektronických kurzů, které budou jeho součástí. Měřicí nástroje vašeho LMS by proto měly zahrnovat i měření nákladů ve srovnání s přínosy. Data získaná měřením výše uvedených kritérií lze porovnat například s výší prodejů, hodnocením zákaznického servisu apod.
-kk-